E-mail marketing
E-mail markedsføring forventes at blive den største medieplatform i fremtiden
Efter Apple udgav iOS 14.5, er det blevet sværere for apps, at spore din adfærd på nettet, og derfor sværere at indsamle kvalitativ data omkring din målgruppe gennem traditionel annoncering. Det betyder, at det i højere grad er blevet en prioritet for virksomheder, at indsamle og eje deres egen data udenom de sociale medier, ved at få kunder til at oplyse deres information frivilligt på data-kanaler, som virksomheden i højere grad har kontrol over. Det mest oplagte eksempel er tilmelding til et nyhedsbrev, hvor du oplyser din mailadresse, og måske også dit fornavn.
De 3 største fordele ved at bruge e-mail marketing
Personligt indhold
Det er muligt for dig, at sende relevant og personliggjort markedsføring til kunder, som aktivt har skrevet sig op til dit nyhedsbrev.
Datasamling
Du modtager kvalitativ information omkring din kernemålgruppe. Eksempelvis omkring alder og køn. Denne information kan du bruge til at styrke din målgruppe på eksempelvis Facebook & Google.
Flows
Ved hjælp af de platforme vi anvender, er det muligt at opsætte forskellige, automatiserede flows. Eksempelvis er det muligt, at sende en påmindelsesmail til en besøgende, som ikke fik gennemført sin betaling.