Google ads
Verdens aller største søgemaskine
Der findes meget, meget få mennesker i vores del af verden, som ikke har hørt om Google.
Søgemaskine-giganten har over 3.7 milliarder søgninger hver eneste dag, og står for over 90% af alle søgninger, som bliver foretaget i verden. Det betyder ganske enkelt, at man bliver nødt til at forholde sig til Google, når man lægger sin markedsføringsstrategi.
I Emprove er vi enormt stolte over at være certificeret Google Partner.
For at kunne få partner-status kræves det, at vi overholder specifikke krav fra Google. Heriblandt krav til høje optimeringsresultater på tværs af de konti vi administrerer, minimumskrav til vores samlede annonceforbrug, og krav til vores faglige niveau gennem kurser og tests.
Udover et kvalitetsstempel fra Google, giver det at være partner os også en række ekstra værktøjer, når vi administrerer vores kunders annoncekonti – såsom direkte teknisk support og adgang til ekstra produktressourcer, som eksempelvis adgang til beta-udgivelser af nye Google annonceudvidelser.
Det hele er med til at sikre vores kompetencer og at du som virksomhedsejer kan tage et velovervejet valg, i forhold til at vælge en samarbejdspartner, som vil give de bedste forudsætninger for at lykkes på Google.
Du dækker et eksisterende behov for kunden
Google har den fordel, at det er enormt effektivt indenfor “pull-marketing” – det vil sige, at tiltrække potentielle kunder, som allerede udviser en interesse eller et købsbehov for dine produkter eller services. Google-annoncerne har til opgave, at overbevise den søgende om, at din virksomhed kan opfylde deres behov.
Det betyder at du via Google kan ramme personer, som allerede har udvist interesse eller behov for dit produkt, og derfor kan være enormt relevant for den søgende.
Google-annoncer er primært tekst-baserede, men visse annoncetyper gør også brug af billeder og video, for at skabe blikfang.
Det er enormt individuelt, hvilke kampagner der anvendes og vurderes fra sag til sag, for at sikre at vi får det optimale ud af den enkelte annoncørs markedsføringsbudget.
Hvad der er det rigtige for andre annoncører, er ikke nødvendigvis det rigtige for dig og din virksomhed.
Herunder fremhæver vi to populære kampagner, som ofte anvendes i forbindelse med Google annoncering.
Search kampagne
De fleste Google annoncer er tekstbaserede, og dannes på baggrund af de søgeord (adwords), som oprettes i din Google-kampagne. Søgeord vil oftest være ord eller sætninger, som potentielle købere vil indtaste i Google, for at finde frem til din virksomhed.
Performance max kampagne
Den nyeste kampagne-type fra Google udkom i september 2022. Den såkaldte “Performance Max” kampagne, som gør det muligt for annoncører at få vist deres annoncer på tværs af alle Googles platforme (eksempelvis YouTube), uden at skulle oprette separate kampagner for hver eneste placering. Her er der i højere grad fokus på billeder og videoer til at fange brugerens opmærksomhed.