Sociale medier
Henholdsvis 2.9 & 1.5 milliarder aktive månedlige brugere
Disse sociale medier er i høj grad effektive indenfor “push-marketing”. Her har vi et øget fokus på at skabe eller påvirke et købsbehov ved kunden. Du er uden tvivl selv blevet eksponeret for annoncer på Facebook- eller Instagram feed. Annoncerne er blevet vist til dig, fordi du er blevet placeret i en målgruppe, som skaberne af annoncen har ment, vil finde annoncen relevant eller interessant.
Du skaber eller påvirker et købsbehov
Denne form for markedsføring er især effektiv, hvis du ønsker at øge kendskabet til din virksomhed og dine produkter, eller har lanceret et nyt produkt, som du vil skabe opmærksomhed omkring.
Facebook/Instagram-annoncer er oftest enormt visuelle. Det skyldes at annoncerne er bygget omkring et billede eller en video – det vi i daglig tale kalder “content”.
Til at supplere vores content oprettes der både overskrifter, beskrivelser og call-to-actions, som gør det er tydeligt for kunden, hvorfor det giver mening for dem at trykke på annoncen, og hvad de kan forvente, når de gør.
Funnels
I denne type annoncering er det også enormt vigtigt at skelne mellem, hvad og hvordan der kommunikeres til brugerne, afhængig af hvor langt de er i vores “funnel” (altså hvor tæt de er på at gennemføre et køb)
Annoncer der vises til personer, som måske aldrig har hørt om din virksomhed før, har et andet fokus end annoncer som vises til personer, som tidligere har udvist interesse for din virksomhed. Det kan være gennem et besøg på din hjemmeside, et like på et opslag eller et klik på en af dine tidligere annoncer.